Bekijk op deze pagina alle veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. Houd er rekening mee dat de onderstaande informatie onder voorbehoud van wijzigingen is.
Gezien de uitzonderlijke omstandigheden rondom COVID-19 blijven de startbewijzen van alle ingeschreven en betalende deelnemers, afwijkend van onze algemene voorwaarden, geldig voor de volgende editie op zaterdag 12 en zondag 13 juni 2020.
Gezien de uitzonderlijke omstandigheden rondom COVID-19 bieden we alle individueel ingeschreven en betalende deelnemers de mogelijkheid om hun startbewijs, afwijkend van onze algemene voorwaarden, zonder extra kosten via ons vraag en aanbod-platform over te dragen aan iemand anders. Mocht je jouw startbewijs op korte termijn niet kunnen overdragen via het platform, kun je er ook voor kiezen jouw startbewijs nog even te behouden en later nogmaals aan te bieden. Biedt dit geen oplossing? Neem dan contact met ons op o.v.v. jouw bevestigingsnummer.
Gezien de uitzonderlijke omstandigheden rondom COVID-19 bieden we alle ingeschreven deelnemers, afwijkend van onze algemene voorwaarden, de mogelijkheid om hun startbewijs (zonder extra kosten) over te dragen aan iemand anders via ons vraag en aanbod-platform. Je kunt er ook voor kiezen jouw startbewijs te behouden. Blijkt later dat je toch niet kunt deelnemen, kun je jouw startbewijs alsnog overdragen via het platform.
Jouw inschrijving als vrijwilliger gaat automatisch mee naar de nieuwe datum(s). Ben je door de nieuwe datum verhinderd op één of meerdere dagen of kan je juist extra helpen? Laat dit graag zo spoedig mogelijk weten via een mail naar vrijwilligers@golazo.com o.v.v. ‘wijziging inschrijving vrijwilliger Kasteelloop De Halve van De Haar met daarin vermeld jouw naam, mailadres en de wijziging.
Ja, je kunt het EnergyLab schema schema verplaatsen naar de nieuwe datum in 2021. Indien je het gehele schema wilt verplaatsen naar de nieuwe datum in 2021, kan je best het schema uit de agenda verwijderen en opnieuw inplannen.
Stappenplan
- Navigeer door op het menu (linksboven drie streepjes) naar 'mijn komende trainingen'
- Klik nadien op "schema uit agenda verwijderen" net boven je schema, en bevestig deze actie.
- Het schema komt terug beschikbaar in je archief.
- Het archief vind je terug op de homepage bij 'trainingsschema's > archief'.
- Vanuit hier kan je het schema opnieuw inplannen in je agenda.
Nee, momenteel is het niet mogelijk om je in te schrijven. Zodra de inschrijving wordt heropend, zullen wij dit bekend maken via de officiële kanalen. Als je op zoek bent naar een startbewijs, kun je kijken of je er een kunt bemachtigen via ons vraag en aanbod-platform.
Kan ik mijn afstand wijzigen?
Je kunt van afstand wijzigen mits de gewenste afstand nog niet is uitverkocht. Wijzigen naar een hogere afstand kan met als voorwaarde dat het verschil in prijs wordt voldaan. Bij wijziging naar een lagere afstand, vindt geen restitutie van het inschrijfgeld (of een deel daarvan) plaats.
Stappenplan
Wat zijn de algemene voorwaarden?
Klik hier voor de algemene voorwaarden.
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
Nadat je je hebt ingeschreven, ontvang je een bevestigingsmail. Controleer ook je spambox als je de e-mail niet binnen 30 minuten hebt ontvangen. Indien hij ook daar niet staat, neem dan contact met ons op.
Hoe bestel ik een coachnummer voor de Jeugdloop?
Enkel bij deelnemers aan de Jeugdloop van De Haar 1 km is het mogelijk om een extra coach nummer te bestellen. Deze is te bestellen via het online inschrijfformulier voor € 2,50.
Kan ik een event shirt bestellen?
Je kunt tijdens het inschrijven een event shirt bestellen voor € 20,-. Bij je inschrijving kun je jouw gewenste maat aangeven, zolang de voorraad van de betreffende maat strekt.
Bekijk hieronder het shirtontwerp en de maattabel.
Kan ik mij inschrijven
De inschrijving voor Kasteelloop De Halve van De Haar editie 2021 is nog niet geopend.
Kan ik mijn inschrijving wijzigen?
Mocht je na jouw inschrijving jouw adres willen wijzigen, alsnog een product willen bestellen,jouw afstand willen wijzigen of jouw startbewijs willen overdragen, dan kan dit eenvoudig door in te loggen op jouw account.
Welke leeftijd moet ik hebben om deel te mogen nemen?
Voor de leeftijdlimieten gelden de leeftijden op de dag van het evenement:
Krijg ik als student korting op mijn inschrijving?
Studenten krijgen korting bij deelname aan De Halve van De Haar, De Tien van De Haar en De Vijf van De Haar.
Voorwaarden Student Runs
Wanneer sluit de inschrijving?
Je kunt je tot de start van de afstand waaraan jij mee wilt doen digitaal inschrijven. De inschrijving van een afstand sluit eerder, zodra alle startnummers zijn uitverkocht.
Indien je toch niet kunt of wilt deelnemen, kun je jouw startbewijs overdragen aan iemand anders. Klik hier voor het stappenplan.
Wanneer is Kasteelloop De Halve van De Haar?
Zaterdag 12 juni 2021
Zondag 13 juni 2021
Is er douchegelegenheid?
Nee, er is geen douchegelegenheid.
Krijg ik een finishcertificaat?
Elke finisher op zondag krijgt een persoonlijk finishcertificaat welke te downloaden is. De link naar de uitslagenpagina ontvang je per e-mail na het evenement.
Worden er finishfoto's gemaakt?
Marathon Photos maakt op verschillende plekken langs het parcours en natuurlijk bij de finish foto's die je na afloop terug kunt vinden op jouw persoonlijke uitslagenpagina. Zorg dat jouw startnummer goed zichtbaar is en lach naar de camera. De link naar de uitslagenpagina ontvang je per e-mail na het evenement.
Waar bevindt zich de kleedgelegenheid en tassenafgifte?
Op zaterdag 12 juni is er geen kleedgelegenheid en tassenafgifte mogelijk. Op zondag 13 juni is kleedgelegenheid en tassenafgifte beschikbaar voor alle deelnemers op het evenementterein.
Mag ik mijn rugtas of camelbag meenemen in het startvak?
We adviseren je in loopkleding naar de start te komen. Het is niet toegestaan om tassen/rugzakken mee te nemen in de startvakken (m.u.v. camelbags) of onbeheerd achter te laten rondom het evenemententerrein of parcours. Alles wat onbeheerd wordt achtergelaten, wordt verwijderd en weggegooid in verband met de veiligheid.
Krijg ik een medaille?
Alle deelnemers ontvangen op zondag na het passeren van de finish een medaille als herinnering aan het evenement. Bovendien kun je deze medaille laten graveren met jouw naam en eindtijd.
Kan ik mijn medaille laten graveren?
Ja, op zondag na afloop van je race kun je direct jouw medaille laten graveren. In het inschrijfformulier kun je hiervoor "medaille graveren" aanvinken. Als je het bij jouw inschrijving aangeeft, bedragen de kosten hiervoor € 6,50 (Jeugdloop € 5,-).
Als je dit niet bij je inschrijving vooraf hebt aangegeven, kun je je medaille na afloop laten graveren, maar de kosten bedragen dan € 8,00 (Jeugdloop € 6,50).
Hoe zien de parcoursen eruit?
Klik hier voor alle parcoursen.
Is er een prijsuitreiking?
Ja voor alle onderdelen op zondag zijn er prijsuitreikingen. Let op: De bruto tijd is de officiële tijd.
Hoe ziet het programma eruit?
Klik hier voor alle programma's.
Krijg ik mijn startnummer/wandelkaart toegestuurd of moet ik hem ophalen?
Startnummers/wandelkaarten worden niet thuisgestuurd, maar kun je op de dag van het evenement ophalen op het evenemententerrein. Alle ingeschreven deelnemers ontvangen in de week voorafgaand aan het evenement per mail hun startbewijs. Houd deze mail bij de hand (uitgeprint of smartphone) bij het ophalen van jouw startnummer.
Op de achterkant van het startnummer (dat je op je borst draagt) moet je je medische gegevens invullen. Dit is erg belangrijk; zo kan de organisatie adequaat handelen in geval van calamiteiten.
Waar zijn de start en finish?
Klik hier voor alle informatie over de start en finish.
Welke verzorging krijg ik onderweg?
Er is bij De Tien van De Haar en De Halve van De Haar een verzorgingspost bij de 5 km en 7 km. Bij de tweede ronde van de Halve Marathon zijn er verzorgingsposten bij de 10 km, 14 km en 16 km. Hier is water en sportdrank verkrijgbaar en op de 14 km post ook bananen. Bij de finish wordt aan iedere deelnemer iets te drinken uitgedeeld.
De verzorgingsposten van de De Kasteelwandeling van De Haar worden in aanloop naar het evenement gepubliceerd.
Wat zijn de tijdslimieten?
De Halve van De Haar: 150 minuten
De Tien van De Haar: 80 minuten
De Vijf van De Haar: 45 minuten
Is er tijdregistratie?
Bij alle onderdelen van Kasteelloop De Halve van De Haar zal de MYLAPS BibTag worden gebruikt voor het registreren van je tijd. Achter op je startnummer (Bib) bevindt zich een elektronische chip (Tag) en een kunststof afstandhouder. BibTag maakt het registreren van je tijden heel eenvoudig, het enige wat je moet doen is het correct dragen van het startnummer.
Informatie om een goede tijdregistratie te garanderen
De Tags hoeven niet ingenomen te worden na de race, je kunt het startnummer (met Tag) als souvenir bewaren of bij het gewone afval weggooien (kunststof).
Wat is de officiële tijd?
De brutotijd is de officiële tijd. Deze start op het moment dat het startschot valt en stopt op het moment dat je de finish passeert. De nettotijd is de tijd die start op het moment dat je de mat op de startlijn passeert en stopt als je de finish passeert. Deze nettotijd wordt als extra service vermeld.
Waar bevinden de toiletten zich?
Op het evenemententerrein vind je toiletten.
Waar vind ik mijn uitslag?
De uitslagen worden na afloop gepubliceerd op deze pagina. De link naar de uitslagenpagina ontvang je ook per e-mail na het evenement. Let op: de bruto tijd is de officiële tijd. Heb je een vraag of opmerking over jouw uitslag? Stuur dan een e-mail naar Mylaps Event Timing o.v.v. je startnummer en eventueel zelf geklokte tijden.
Wat is het wedstrijdreglement?
Klik hier voor het wedstrijdreglement.
Hoe bereid ik mij het beste voor op mijn race?
Klik hier voor alle informatie rondom een goede voorbereiding.
Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Gevonden voorwerpen worden verzameld bij de tasseninname. Neem contact met ons op als jouw spullen hier ook niet liggen. Na afloop van het evenement hebben wij zicht op alle gevonden voorwerpen.
Is er een wachtlijst voor uitverkochte afstanden?
De inschrijving van een onderdeel sluit zodra alle startnummers voor deze afstand zijn uitverkocht. Er is geen wachtlijst.
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Klik hier voor alle informatie over vrijwilligers.
Wat wordt er medisch geadviseerd en welke medische verzorging is er op het parcours?
Klik hier voor alle informatie over het medisch advies en de medische verzorging op het parcours.