Bekijk op deze pagina alle veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. Houd er rekening mee dat de onderstaande informatie onder voorbehoud van wijzigingen is.
Kan ik mijn afstand wijzigen?
Je kunt van afstand wijzigen mits de gewenste afstand nog niet is uitverkocht. Wijzigen naar een hogere afstand kan met als voorwaarde dat het verschil in prijs wordt voldaan. Bij wijziging naar een lagere afstand, vindt geen restitutie van het inschrijfgeld (of een deel daarvan) plaats.
Stappenplan
Wat zijn de algemene voorwaarden?
Klik hier voor de algemene voorwaarden.
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
Nadat je je hebt ingeschreven, ontvang je een bevestigingsmail. Controleer ook je spambox als je de e-mail niet binnen 30 minuten hebt ontvangen. Indien hij ook daar niet staat, neem dan contact met ons op.
Blind of slechtziende personen kunnen deelnemen aan het evenement onder begeleiding. Deze begeleider kan kosteloos meelopen. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier.
Hoe bestel ik een coachnummer voor de Jeugdloop?
Enkel bij deelnemers aan de Prinsen en Prinsessenloop 1,5 km is het mogelijk om een extra coach nummer te bestellen. Deze is te bestellen via het online inschrijfformulier voor € 2,50.
Kan ik een event shirt bestellen?
Je kunt tijdens het inschrijven een event shirt bestellen voor € 25,-. Bij je inschrijving kun je jouw gewenste maat aangeven, zolang de voorraad van de betreffende maat strekt.
Bekijk hier het ontwerp in het groot.
Bekijk hieronder de maattabel.
Het shirt kun je ophalen op het evenemententerrein op de dag van het event.
Kan ik mijn inschrijving wijzigen?
Mocht je na jouw inschrijving jouw adres willen wijzigen, alsnog een product willen bestellen, jouw afstand willen wijzigen of jouw startbewijs willen overdragen, dan kan dit eenvoudig door in te loggen op jouw dashboard.
Welke leeftijd moet ik hebben om deel te mogen nemen?
Voor de leeftijdlimieten gelden de leeftijden op de dag van het evenement:
Krijg ik als student korting op mijn inschrijving?
Studenten krijgen €2,50 korting bij deelname aan AFAS SB+ De Halve van De Haar, De Tien van De Haar, De Vijf van De Haar en de Kastelentour.
Voorwaarden Student Runs
Wanneer sluit de inschrijving?
Je kunt je tot de start van de afstand waaraan jij mee wilt doen digitaal inschrijven. De inschrijving van een afstand sluit eerder, zodra alle startnummers zijn uitverkocht.
Indien je toch niet kunt of wilt deelnemen, kun je jouw startbewijs overdragen aan iemand anders via jouw dashboard.
Wanneer is AFAS SB+ De Halve van De Haar?
De AFAS SB+ Halve van de Haar vindt plaats op zaterdag 24 juni en zondag 25 juni.
Is er douchegelegenheid?
Nee, er is geen douchegelegenheid.
Krijg ik een finishcertificaat?
Elke finisher op zaterdag krijgt een persoonlijk finishcertificaat welke te downloaden is. De link naar de uitslagenpagina ontvang je per e-mail na het evenement.
Worden er finishfoto's gemaakt?
Marathon Photos maakt op verschillende plekken langs het parcours en natuurlijk bij de finish foto's die je na afloop terug kunt vinden op jouw persoonlijke uitslagenpagina. Zorg dat jouw startnummer goed zichtbaar is en lach naar de camera. De link naar de uitslagenpagina ontvang je per e-mail na het evenement.
Waar bevindt zich de kleedgelegenheid en tassenafgifte?
Er is geen kleedgelegenheid op het evenemententerrein. Op zaterdag 25 juni is er tassenafgifte beschikbaar voor alle deelnemers op het evenemententerrein.
Mag ik mijn rugtas of camelbag meenemen in het startvak?
We adviseren je in loopkleding naar de start te komen. Het is niet toegestaan om tassen/rugzakken mee te nemen in de startvakken (m.u.v. camelbags) of onbeheerd achter te laten rondom het evenemententerrein of parcours. Alles wat onbeheerd wordt achtergelaten, wordt verwijderd en weggegooid in verband met de veiligheid.
Krijg ik een medaille?
Alle deelnemers ontvangen na het passeren van de finish een medaille als herinnering aan het evenement. Bovendien kun je deze medaille laten graveren met jouw naam en eindtijd.
Hoe zien de parcoursen eruit?
Klik hier voor alle parcoursen.
Is er een prijsuitreiking?
Ja voor alle onderdelen op zondag zijn er prijsuitreikingen. Let op: De bruto tijd is de officiële tijd.
Hoe ziet het programma eruit?
Klik hier voor alle programma's.
Krijg ik mijn startnummer/wandelkaart toegestuurd of moet ik hem ophalen?
Startnummers/wandelkaarten worden thuisgestuurd als je je voor 30 mei inschrijft. Dit wel tegen betaling en moeten worden aangegeven bij inschrijving. Alle deelnemers die zich na 30 mei inschrijven ontvangen in de week voorafgaand aan het evenement per mail hun startbewijs. Houd deze mail bij de hand (uitgeprint of smartphone) bij het ophalen van jouw startnummer.
Op de achterkant van het startnummer (dat je op je borst draagt) moet je je medische gegevens invullen. Dit is erg belangrijk; zo kan de organisatie adequaat handelen in geval van calamiteiten.
Waar zijn de start en finish?
Klik hier voor alle informatie over de start en finish.
Welke verzorging krijg ik onderweg?
Door de hitte van aankomend weekend hebben we een aantal extra verzorgingsposten opgesteld. Hieronder vind je de posten op het parcours.
Vijf kilometer
Verzorgingspost op de 3km met water
Tien kilometer
Extra verzorgingspost op de 3km met water
Verzorgingspost op de 6km water, AA en sponsen
Verzorgingspost bij de finish met water en AA
Halve marathon
Extra verzorgingspost op de 3km met water
Verzorgingspost op de 6km water, AA en sponsen
Verzorgingspost bij de 10 km met water
Verzorgingspost op de 13km water
Extra post op de 17km met sponsen, AA, water
Verzorgingspost bij de finish met water en AA
Wat zijn de tijdslimieten?
AFAS SB+ De Halve van De Haar: 150 minuten
De Tien van De Haar: 80 minuten
De Vijf van De Haar: 45 minuten
Is er tijdregistratie?
Bij alle onderdelen van AFAS SB+ De Halve van De Haar zal de MYLAPS BibTag worden gebruikt voor het registreren van je tijd. Achter op je startnummer (Bib) bevindt zich een elektronische chip (Tag) en een kunststof afstandhouder. BibTag maakt het registreren van je tijden heel eenvoudig, het enige wat je moet doen is het correct dragen van het startnummer.
Informatie om een goede tijdregistratie te garanderen
De Tags hoeven niet ingenomen te worden na de race, je kunt het startnummer (met Tag) als souvenir bewaren of bij het gewone afval weggooien (kunststof).
Wat is de officiële tijd?
De brutotijd is de officiële tijd. Deze start op het moment dat het startschot valt en stopt op het moment dat je de finish passeert. De nettotijd is de tijd die start op het moment dat je de mat op de startlijn passeert en stopt als je de finish passeert. Deze nettotijd wordt als extra service vermeld.
Waar bevinden de toiletten zich?
Op het evenemententerrein vind je toiletten.
Waar vind ik mijn uitslag?
De uitslagen worden na afloop gepubliceerd op deze pagina. De link naar de uitslagenpagina ontvang je ook per e-mail na het evenement. Let op: de bruto tijd is de officiële tijd. Heb je een vraag of opmerking over jouw uitslag? Stuur dan een e-mail naar Mylaps Event Timing o.v.v. je startnummer en eventueel zelf geklokte tijden.
Wat is het wedstrijdreglement?
Klik hier voor het wedstrijdreglement.
Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Gevonden voorwerpen worden verzameld bij de tasseninname. Neem contact met ons op als jouw spullen hier ook niet liggen. Na afloop van het evenement hebben wij zicht op alle gevonden voorwerpen.
Is er een wachtlijst voor uitverkochte afstanden?
De inschrijving van een onderdeel sluit zodra alle startnummers voor deze afstand zijn uitverkocht. Er is geen wachtlijst.
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Klik hier voor alle informatie over vrijwilligers.