Veelgestelde vragen

Bekijk op deze pagina alle veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. Houd er rekening mee dat de onderstaande informatie onder voorbehoud van wijzigingen is.

Inschrijving

Afstand wijzigen

Kan ik mijn afstand wijzigen?
Je kunt van afstand wijzigen mits de gewenste afstand nog niet is uitverkocht. Wijzigen naar een hogere afstand kan met als voorwaarde dat het verschil in prijs wordt voldaan. Bij wijziging naar een lagere afstand, vindt geen restitutie van het inschrijfgeld (of een deel daarvan) plaats.

Stappenplan

  1. Log in op jouw dashboard. De link hiervoor heb je ontvangen in je bevestigingsmail.
  2. Als je bent ingelogd klik je op “race wijzigen”:
  3. Kies jouw nieuwe afstand en klik op "doorgaan".
  4. Bij wijziging naar een lagere afstand dan waarvoor ingeschreven is, vindt geen restitutie van inschrijfgeld plaats. Bij wijziging naar een hogere afstand dan waarvoor ingeschreven is, dient u het verschuldigde bedrag af te rekenen door op "afrekenen" te klikken.
Algemene voorwaarden

Wat zijn de algemene voorwaarden?
Klik hier voor de algemene voorwaarden.

Bevestigingsmail

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
Nadat je je hebt ingeschreven, ontvang je een bevestigingsmail. Controleer ook je spambox als je de e-mail niet binnen 30 minuten hebt ontvangen. Indien hij ook daar niet staat, neem dan contact met ons op.

Deelnemen als blind persoon

Blind of slechtziende personen kunnen deelnemen aan het evenement onder begeleiding. Deze begeleider kan kosteloos meelopen. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier.

Coachnummer

Hoe bestel ik een coachnummer voor de Jeugdloop?
Enkel bij deelnemers aan de Prinsen en Prinsessenloop 1,5 km is het mogelijk om een extra coach nummer te bestellen. Deze is te bestellen via het online inschrijfformulier voor € 2,50.

Event shirt

Kan ik een event shirt bestellen?
Je kunt tijdens het inschrijven een event shirt bestellen voor € 25,-. Bij je inschrijving kun je jouw gewenste maat aangeven, zolang de voorraad van de betreffende maat strekt.

Bekijk hier het ontwerp in het groot. 

Bekijk hieronder de maattabel. 

Het shirt kun je ophalen op het evenemententerrein op de dag van het event.

Inschrijven

Kan ik mij inschrijven
Je kunt je nu inschrijven voor de 7e editie van De AFAS SB+ De Halve van de Haar.

Inschrijving wijzigen

Kan ik mijn inschrijving wijzigen?
Mocht je na jouw inschrijving jouw adres willen wijzigen, alsnog een product willen bestellen, jouw afstand willen wijzigen of jouw startbewijs willen overdragen, dan kan dit eenvoudig door in te loggen op jouw dashboard.

Leeftijden

Welke leeftijd moet ik hebben om deel te mogen nemen?
Voor de leeftijdlimieten gelden de leeftijden op de dag van het evenement:

  • De AFAS SB+ Halve van De Haar: 18 jaar
  • De Tien van De Haar: 14 jaar
  • De Vijf van De Haar: 12 jaar
  • Ridders en Jonkvrouwen 2,5 km: 8 - 12 jaar
  • Prinsen en Prinsessenloop 1,5 km: 4 - 7 jaar
  • De Wandeltocht van De Haar: n.v.t.
  • Fietstocht: n.v.t.
Studentenkorting

Krijg ik als student korting op mijn inschrijving?
Studenten krijgen €2,50 korting bij deelname aan AFAS SB+ De Halve van De Haar, De Tien van De Haar, De Vijf van De Haar en de Kastelentour.

Voorwaarden Student Runs

  • Als student sta je ingeschreven aan een voltijdse dagopleiding aan een Nederlandse universiteit of een Nederlandse HBO-instelling.
  • Als je wil deelnemen aan de Student Runs dien je voorafgaande aan het evenement al een jaar student te zijn.
  • Je bent tussen de 16 en 30 jaar op de dag van het evenement (voor De Halve van De Haar geldt een minimale leeftijd van 18 jaar op de dag van het evenement).
Sluiting inschrijving

Wanneer sluit de inschrijving?
Je kunt je tot de start van de afstand waaraan jij mee wilt doen digitaal inschrijven. De inschrijving van een afstand sluit eerder, zodra alle startnummers zijn uitverkocht.

Startbewijs overdragen

Indien je toch niet kunt of wilt deelnemen, kun je jouw startbewijs overdragen aan iemand anders via jouw dashboard.

Race day

Datums

Wanneer is AFAS SB+ De Halve van De Haar?
De AFAS SB+ Halve van de Haar vindt plaats op zaterdag 24 juni en zondag 25 juni.

Douches

Is er douchegelegenheid?
Nee, er is geen douchegelegenheid.

Finishcertificaat

Krijg ik een finishcertificaat?
Elke finisher op zaterdag krijgt een persoonlijk finishcertificaat welke te downloaden is. De link naar de uitslagenpagina ontvang je per e-mail na het evenement.

Finishfoto

Worden er finishfoto's gemaakt?
Marathon Photos maakt op verschillende plekken langs het parcours en natuurlijk bij de finish foto's die je na afloop terug kunt vinden op jouw persoonlijke uitslagenpagina. Zorg dat jouw startnummer goed zichtbaar is en lach naar de camera. De link naar de uitslagenpagina ontvang je per e-mail na het evenement. 

Kleedgelegenheid en tassenafgifte

Waar bevindt zich de kleedgelegenheid en tassenafgifte?
Er is geen kleedgelegenheid op het evenemententerrein. Op zaterdag 25 juni is er tassenafgifte beschikbaar voor alle deelnemers op het evenemententerrein.

Rugtas of camelbag in het startvak?

Mag ik mijn rugtas of camelbag meenemen in het startvak?
We adviseren je in loopkleding naar de start te komen. Het is niet toegestaan om tassen/rugzakken mee te nemen in de startvakken (m.u.v. camelbags) of onbeheerd achter te laten rondom het evenemententerrein of parcours. Alles wat onbeheerd wordt achtergelaten, wordt verwijderd en weggegooid in verband met de veiligheid. 

Medaille

Krijg ik een medaille?
Alle deelnemers ontvangen na het passeren van de finish een medaille als herinnering aan het evenement. Bovendien kun je deze medaille laten graveren met jouw naam en eindtijd. 

Parcoursen

Hoe zien de parcoursen eruit?
Klik hier voor alle parcoursen.

Prijsuitreiking

Is er een prijsuitreiking?
Ja voor alle onderdelen op zondag zijn er prijsuitreikingen. Let op: De bruto tijd is de officiële tijd.

Programma

Hoe ziet het programma eruit?
Klik hier voor alle programma's.

Startnummer

Krijg ik mijn startnummer/wandelkaart toegestuurd of moet ik hem ophalen?
Startnummers/wandelkaarten worden thuisgestuurd als je je voor 30 mei inschrijft. Dit wel tegen betaling en moeten worden aangegeven bij inschrijving. Alle deelnemers die zich na 30 mei inschrijven ontvangen in de week voorafgaand aan het evenement per mail hun startbewijs. Houd deze mail bij de hand (uitgeprint of smartphone) bij het ophalen van jouw startnummer. 

Medische gegevens

Op de achterkant van het startnummer (dat je op je borst draagt) moet je je medische gegevens invullen. Dit is erg belangrijk; zo kan de organisatie adequaat handelen in geval van calamiteiten.

Start en finish

Waar zijn de start en finish?
Klik hier voor alle informatie over de start en finish.

Verzorging

Welke verzorging krijg ik onderweg?
Er is bij De Tien van De Haar en AFAS SB+ De Halve van De Haar een verzorgingspost bij de 6 km. Bij de Halve van de Haar zijn er verzorgingsposten bij de 4, 9 km en 16 km. Hier is water en sportdrank verkrijgbaar. Bij de finish wordt aan iedere deelnemer iets te drinken uitgedeeld.

De verzorgingsposten van de De Kasteelwandeling van De Haar worden in aanloop naar het evenement gepubliceerd.

Tijdlimieten

Wat zijn de tijdslimieten?
AFAS SB+ De Halve van De Haar: 150 minuten
De Tien van De Haar: 80 minuten
De Vijf van De Haar: 45 minuten

Tijdregistratie

Is er tijdregistratie?
Bij alle onderdelen van AFAS SB+ De Halve van De Haar zal de MYLAPS BibTag worden gebruikt voor het registreren van je tijd. Achter op je startnummer (Bib) bevindt zich een elektronische chip (Tag) en een kunststof afstandhouder. BibTag maakt het registreren van je tijden heel eenvoudig, het enige wat je moet doen is het correct dragen van het startnummer.

Informatie om een goede tijdregistratie te garanderen

  • Draag het startnummer zichtbaar op de borst. Bedek het startnummer niet met een jack of met je handen tijdens het passeren van de matten op de start- en finishlijn. Deze matten vangen het signaal van je BibTag op. (Let ook op met het indrukken van je eigen stopwatch op de start- en finishlijn).
  • Vouw of kreukel het startnummer niet. Zeker niet op de plaats waar de Tag zit.
  • Gebruik vier speldjes op de hoekpunten van het startnummer, doorboor de Tag niet.
  • Verwijder de kunststof afstandhouder niet.
  • De BibTag werkt op basis van een andere technologie dan de MYLAPS ChampionChip. Daarom kun je tijdens dit evenement geen gebruikmaken van je gele of groene MYLAPS ChampionChip. Je kunt je MYLAPS ChampionChip echter gewoon aan je schoen laten zitten, deze stoort niet op het BibTag syteem.

De Tags hoeven niet ingenomen te worden na de race, je kunt het startnummer (met Tag) als souvenir bewaren of bij het gewone afval weggooien (kunststof).

Wat is de officiële tijd?
De brutotijd is de officiële tijd. Deze start op het moment dat het startschot valt en stopt op het moment dat je de finish passeert. De nettotijd is de tijd die start op het moment dat je de mat op de startlijn passeert en stopt als je de finish passeert. Deze nettotijd wordt als extra service vermeld.

Toiletten

Waar bevinden de toiletten zich?
Op het evenemententerrein vind je toiletten.

Uitslagen

Waar vind ik mijn uitslag?
De uitslagen worden na afloop gepubliceerd op deze pagina. De link naar de uitslagenpagina ontvang je ook per e-mail na het evenement. Let op: de bruto tijd is de officiële tijd. Heb je een vraag of opmerking over jouw uitslag? Stuur dan een e-mail naar Mylaps Event Timing o.v.v. je startnummer en eventueel zelf geklokte tijden. 

Wedstrijdreglement

Wat is het wedstrijdreglement?
Klik hier voor het 
wedstrijdreglement.

Overig

Gevonden voorwerpen

Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Gevonden voorwerpen worden verzameld bij de tasseninname. Neem contact met ons op als jouw spullen hier ook niet liggen. Na afloop van het evenement hebben wij zicht op alle gevonden voorwerpen.

Wachtlijst

Is er een wachtlijst voor uitverkochte afstanden?
De inschrijving van een onderdeel sluit zodra alle startnummers voor deze afstand zijn uitverkocht. Er is geen wachtlijst.

Vrijwilliger

Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Klik hier voor alle informatie over vrijwilligers.