FAQ's

Veelgestelde vragen

De veelgestelde vragen hieronder zijn bedoeld om de meest voorkomende vragen van deelnemers, vrijwilligers en toeschouwers te beantwoorden. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met ons. Wij vragen je vriendelijk om ons antwoord af te wachten en jouw vraag niet nogmaals te stellen.

Kasteelloop De Halve van De Haar is verplaatst naar 12 en 13 juni 2021
In verband met het coronavirus (COVID-19) is Kasteelloop De Halve van De Haar, die gepland stond op zaterdag 13 en zondag 14 juni 2020, verplaatst naar zaterdag 12 en zondag 13 juni 2021.

Houd er rekening mee dat de onderstaande informatie onder voorbehoud van wijzigingen is. 


Veelgestelde vragen - COVID-19

Wat gebeurt er met mijn inschrijving?

Gezien de uitzonderlijke omstandigheden rondom COVID-19 blijven de startbewijzen van alle ingeschreven en betalende deelnemers, afwijkend van onze algemene voorwaarden, geldig voor de volgende editie op zaterdag 12 en zondag 13 juni 2020.

Wat als ik niet kan deelnemen op de nieuwe datum?

Gezien de uitzonderlijke omstandigheden rondom COVID-19 bieden we alle individueel ingeschreven en betalende deelnemers de mogelijkheid om hun startbewijs, afwijkend van onze algemene voorwaarden, zonder extra kosten via ons vraag en aanbod-platform over te dragen aan iemand anders. Mocht je jouw startbewijs op korte termijn niet kunnen overdragen via het platform, kun je er ook voor kiezen jouw startbewijs nog even te behouden en later nogmaals aan te bieden. Biedt dit geen oplossing? Neem dan contact met ons op o.v.v. jouw bevestigingsnummer. 

Hoe kan ik mijn inschrijving kosteloos overdragen?

Gezien de uitzonderlijke omstandigheden rondom COVID-19 bieden we alle ingeschreven deelnemers, afwijkend van onze algemene voorwaarden, de mogelijkheid om hun startbewijs (zonder extra kosten) over te dragen aan iemand anders via ons vraag en aanbod-platform. Je kunt er ook voor kiezen jouw startbewijs te behouden. Blijkt later dat je toch niet kunt deelnemen, kun je jouw startbewijs alsnog overdragen via het platform.

Ik heb me opgegeven als vrijwilliger. Moet ik me opnieuw opgeven voor de nieuwe datum?

Jouw inschrijving als vrijwilliger gaat automatisch mee naar de nieuwe datum(s). Ben je door de nieuwe datum verhinderd op één of meerdere dagen of kan je juist extra helpen? Laat dit graag zo spoedig mogelijk weten via een mail naar vrijwilligers@golazo.com o.v.v. ‘wijziging inschrijving vrijwilliger Kasteelloop De Halve van De Haar met daarin vermeld jouw naam, mailadres en de wijziging.

Ik heb een Energylab schema besteld bij mijn inschrijving, kan ik dit schema opnieuw gebruiken voor de nieuwe datum?

Ja, je kunt het EnergyLab schema schema verplaatsen naar de nieuwe datum in 2021. Indien je het gehele schema wilt verplaatsen naar de nieuwe datum in 2021, kan je best het schema uit de agenda verwijderen en opnieuw inplannen.

Stappenplan
- Navigeer door op het menu (linksboven drie streepjes) naar 'mijn komende trainingen'
- Klik nadien op "schema uit agenda verwijderen" net boven je schema, en bevestig deze actie.
- Het schema komt terug beschikbaar in je archief.
- Het archief vind je terug op de homepage bij 'trainingsschema's > archief'.
- Vanuit hier kan je het schema opnieuw inplannen in je agenda.

Kan ik me al inschrijven voor 2021?

Nee, momenteel is het niet mogelijk om je in te schrijven. Zodra de inschrijving wordt heropend, zullen wij dit bekend maken via de officiële kanalen. Als je op zoek bent naar een startbewijs, kun je kijken of je er een kunt bemachtigen via ons vraag en aanbod-platform.


Inschrijving

Afstand wijzigen

Kan ik mijn afstand wijzigen?
Je kunt van afstand wijzigen mits de gewenste afstand nog niet is uitverkocht. Wijzigen naar een hogere afstand kan met als voorwaarde dat het verschil in prijs wordt voldaan. Bij wijziging naar een lagere afstand, vindt geen restitutie van het inschrijfgeld (of een deel daarvan) plaats.

Stappenplan

  1. Log in op je account. De link en het wachtwoord hiervoor heb je ontvangen in je bevestigingsmail.
  2. Als je bent ingelogd klik je op “race wijzigen”:
  3. Kies jouw nieuwe afstand en klik op "doorgaan".
  4. Bij wijziging naar een lagere afstand dan waarvoor ingeschreven is, vindt geen restitutie van inschrijfgeld plaats. Bij wijziging naar een hogere afstand dan waarvoor ingeschreven is, dient u het verschuldigde bedrag af te rekenen door op "afrekenen" te klikken.
Algemene voorwaarden

Wat zijn de algemene voorwaarden?
Klik hier voor de algemene voorwaarden.

Bevestigingsmail

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
Nadat je je hebt ingeschreven, ontvang je een bevestigingsmail. Controleer ook je spambox als je de e-mail niet binnen 30 minuten hebt ontvangen. Indien hij ook daar niet staat, neem dan contact met ons op.

Coachnummer

Hoe bestel ik een coachnummer voor de Jeugdloop?
Enkel bij deelnemers aan de Jeugdloop van De Haar 1 km is het mogelijk om een extra coach nummer te bestellen. Deze is te bestellen via het online inschrijfformulier voor € 2,50.

Event shirt

Kan ik een event shirt bestellen?
Je kunt tijdens het inschrijven een event shirt bestellen voor € 20,-. Bij je inschrijving kun je jouw gewenste maat aangeven, zolang de voorraad van de betreffende maat strekt.

Bekijk hieronder het shirtontwerp en de maattabel.

Inschrijven

Kan ik mij inschrijven
De inschrijving voor Kasteelloop De Halve van De Haar editie 2021 is nog niet geopend.

Inschrijving wijzigen

Kan ik mijn inschrijving wijzigen?
Mocht je na jouw inschrijving jouw adres willen wijzigen, alsnog een product willen bestellen,jouw afstand willen wijzigen of jouw startbewijs willen overdragen, dan kan dit eenvoudig door in te loggen op jouw account.

Leeftijden

Welke leeftijd moet ik hebben om deel te mogen nemen?
Voor de leeftijdlimieten gelden de leeftijden op de dag van het evenement:

  • De Halve van De Haar: 18 jaar
  • De Tien van De Haar: 14 jaar
  • De Vijf van De Haar: 12 jaar
  • De Jeugdloop van De Haar 2 km: 4 - 7 jaar
  • De Jeugdloop van De Haar 1 km: 8 - 12 jaar
  • De Wandeltocht van De Haar: n.v.t.
Studentenkorting

Krijg ik als student korting op mijn inschrijving?
Studenten krijgen korting bij deelname aan De Halve van De Haar, De Tien van De Haar en De Vijf van De Haar.

Voorwaarden Student Runs

  • Als student sta je ingeschreven aan een voltijdse dagopleiding aan een Nederlandse universiteit of een Nederlandse HBO-instelling.
  • Als je wil deelnemen aan de Student Runs dien je voorafgaande aan het evenement al een jaar student te zijn.
  • Je bent tussen de 16 en 30 jaar op de dag van het evenement (voor De Halve van De Haar geldt een minimale leeftijd van 18 jaar op de dag van het evenement).
Sluiting inschrijving

Wanneer sluit de inschrijving?
Je kunt je tot de start van de afstand waaraan jij mee wilt doen digitaal inschrijven. De inschrijving van een afstand sluit eerder, zodra alle startnummers zijn uitverkocht.

Startbewijs overdragen

Indien je toch niet kunt of wilt deelnemen, kun je jouw startbewijs overdragen aan iemand anders. Klik hier voor het stappenplan.

Race day

Datum

Wanneer is Kasteelloop De Halve van De Haar?

Zaterdag 12 juni 2021

  • De Kasteelwandeling van De Haar

Zondag 13 juni 2021

  • De Halve van De Haar
  • De Tien van De Haar
  • De Vijf van De Haar
  • De Jeugdloop van De Haar 1 & 2 km
Douches

Is er douchegelegenheid?
Nee, er is geen douchegelegenheid.

Finishcertificaat

Krijg ik een finishcertificaat?
Elke finisher op zondag krijgt een persoonlijk finishcertificaat welke te downloaden is. De link naar de uitslagenpagina ontvang je per e-mail na het evenement.

Finishfoto

Worden er finishfoto's gemaakt?
Marathon Photos maakt op verschillende plekken langs het parcours en natuurlijk bij de finish foto's die je na afloop terug kunt vinden op jouw persoonlijke uitslagenpagina. Zorg dat jouw startnummer goed zichtbaar is en lach naar de camera. De link naar de uitslagenpagina ontvang je per e-mail na het evenement. 

Kleedgelegenheid en tassenafgifte

Waar bevindt zich de kleedgelegenheid en tassenafgifte?
Op zaterdag 12 juni is er geen kleedgelegenheid en tassenafgifte mogelijk. Op zondag 13 juni is kleedgelegenheid en tassenafgifte beschikbaar voor alle deelnemers op het evenementterein.

Rugtas of camelbag in het startvak?

Mag ik mijn rugtas of camelbag meenemen in het startvak?
We adviseren je in loopkleding naar de start te komen. Het is niet toegestaan om tassen/rugzakken mee te nemen in de startvakken (m.u.v. camelbags) of onbeheerd achter te laten rondom het evenemententerrein of parcours. Alles wat onbeheerd wordt achtergelaten, wordt verwijderd en weggegooid in verband met de veiligheid. 

Medaille

Krijg ik een medaille?
Alle deelnemers ontvangen op zondag na het passeren van de finish een medaille als herinnering aan het evenement. Bovendien kun je deze medaille laten graveren met jouw naam en eindtijd. 

Medaille graveren

Kan ik mijn medaille laten graveren?
Ja, op zondag na afloop van je race kun je direct jouw medaille laten graveren. In het inschrijfformulier kun je hiervoor "medaille graveren" aanvinken. Als je het bij jouw inschrijving aangeeft, bedragen de kosten hiervoor
 € 6,50 (Jeugdloop € 5,-).

Als je dit niet bij je inschrijving vooraf hebt aangegeven, kun je je medaille na afloop laten graveren, maar de kosten bedragen dan € 8,00 (Jeugdloop € 6,50).

Parcoursen

Hoe zien de parcoursen eruit?
Klik hier voor alle parcoursen.

Prijsuitreiking

Is er een prijsuitreiking?
Ja voor alle onderdelen op zondag zijn er prijsuitreikingen. Let op: De bruto tijd is de officiële tijd.

Programma

Hoe ziet het programma eruit?
Klik hier voor alle programma's.

Startnummer

Krijg ik mijn startnummer/wandelkaart toegestuurd of moet ik hem ophalen?
Startnummers/wandelkaarten worden niet thuisgestuurd, maar kun je op de dag van het evenement ophalen op het evenemententerrein. Alle ingeschreven deelnemers ontvangen in de week voorafgaand aan het evenement per mail hun startbewijs. Houd deze mail bij de hand (uitgeprint of smartphone) bij het ophalen van jouw startnummer. 

Medische gegevens

Op de achterkant van het startnummer (dat je op je borst draagt) moet je je medische gegevens invullen. Dit is erg belangrijk; zo kan de organisatie adequaat handelen in geval van calamiteiten.

Start en finish

Waar zijn de start en finish?
Klik hier voor alle informatie over de start en finish.

Tijdlimieten

Wat zijn de tijdslimieten?
De Halve van De Haar: 150 minuten
De Tien van De Haar: 80 minuten
De Vijf van De Haar: 45 minuten

Tijdregistratie

Is er tijdregistratie?
Bij alle onderdelen van Kasteelloop De Halve van De Haar zal de MYLAPS BibTag worden gebruikt voor het registreren van je tijd. Achter op je startnummer (Bib) bevindt zich een elektronische chip (Tag) en een kunststof afstandhouder. BibTag maakt het registreren van je tijden heel eenvoudig, het enige wat je moet doen is het correct dragen van het startnummer.

Informatie om een goede tijdregistratie te garanderen

  • Draag het startnummer zichtbaar op de borst. Bedek het startnummer niet met een jack of met je handen tijdens het passeren van de matten op de start- en finishlijn. Deze matten vangen het signaal van je BibTag op. (Let ook op met het indrukken van je eigen stopwatch op de start- en finishlijn).
  • Vouw of kreukel het startnummer niet. Zeker niet op de plaats waar de Tag zit.
  • Gebruik vier speldjes op de hoekpunten van het startnummer, doorboor de Tag niet.
  • Verwijder de kunststof afstandhouder niet.
  • De BibTag werkt op basis van een andere technologie dan de MYLAPS ChampionChip. Daarom kun je tijdens dit evenement geen gebruikmaken van je gele of groene MYLAPS ChampionChip. Je kunt je MYLAPS ChampionChip echter gewoon aan je schoen laten zitten, deze stoort niet op het BibTag syteem.

De Tags hoeven niet ingenomen te worden na de race, je kunt het startnummer (met Tag) als souvenir bewaren of bij het gewone afval weggooien (kunststof).

Wat is de officiële tijd?
De brutotijd is de officiële tijd. Deze start op het moment dat het startschot valt en stopt op het moment dat je de finish passeert. De nettotijd is de tijd die start op het moment dat je de mat op de startlijn passeert en stopt als je de finish passeert. Deze nettotijd wordt als extra service vermeld.

Toiletten

Waar bevinden de toiletten zich?
Op het evenemententerrein vind je toiletten.

Uitslagen

Waar vind ik mijn uitslag?
De uitslagen worden na afloop gepubliceerd op deze pagina. De link naar de uitslagenpagina ontvang je ook per e-mail na het evenement. Let op: de bruto tijd is de officiële tijd. Heb je een vraag of opmerking over jouw uitslag? Stuur dan een e-mail naar Mylaps Event Timing o.v.v. je startnummer en eventueel zelf geklokte tijden.

Wedstrijdreglement

Wat is het wedstrijdreglement?
Op ons evenement is het 
wedstrijdreglement van de Atletiekunie en World Athletics van toepassing.

Overig

Training

Hoe bereid ik mij het beste voor op mijn race?
Klik hier voor alle informatie rondom een goede voorbereiding.

Gevonden voorwerpen

Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Gevonden voorwerpen worden verzameld bij de tasseninname. Neem contact met ons op als jouw spullen hier ook niet liggen. Na afloop van het evenement hebben wij zicht op alle gevonden voorwerpen.

Wachtlijst

Is er een wachtlijst voor uitverkochte afstanden?
De inschrijving van een onderdeel sluit zodra alle startnummers voor deze afstand zijn uitverkocht. Er is geen wachtlijst.

Vrijwilliger

Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Klik hier voor alle informatie over vrijwilligers. 

Medisch advies en medische verzorging

Wat wordt er medisch geadviseerd en welke medische verzorging is er op het parcours?
Klik hier voor alle informatie over het medisch advies en de medische verzorging op het parcours. 

Kasteelloop De Halve van de Haar gaat niet door en wordt verplaatst naar 12 en 13 juni 2021

Als gevolg van de recente ontwikkelingen rondom het coronavirus heeft de organisatie besloten om Kasteelloop De Halve van de Haar te verplaatsen naar 2021.

Lees meer